3. Cyklovýlet - Za domácími produkty na farmu do Oblanova

Mapa cyklovýletu Za domácími produkty na farmu do Oblanova
Popis trasy

Trasa C (zelená)

Za domácími produkty na farmu do Oblanova

Celková délka trasy 20 km

Trasa  začíná na parkovišti u ZŠ Komenského ul., pokračuje se pěšky podchodem a dále již na kole přes Komenského náměstí a ulicí Švábenicovou  na  Horní náměstí. Zde odbočíte vlevo, jedete cca 150 m Pražskou ulicí a následuje odbočka vpravo do ulice Úpické. Serpentinami vystoupáte nad Trutnov  a sjedete do Starého Rokytníku. Před třetí autobusovou zastávkou odbočíte vpravo a stoupáte polní cestou  do Nového Rokytníku. V Novém Rokytníku odbočíte doprava a jedete cca 400 m po frekventované silnici č. 37, odbočíte vlevo. Při občas prudkém sjezdu do obce Staré Buky se určitě zastavte na místech s krásnými výhledy na Krkonoše.Můžete zde spatřit pasoucí se stáda srnek, dravé ptáky na lovu i procházející se bažanty. Ve Starých Bukách odbočte vpravo a pokračujte až ke kapličce. U ní odbočte směr Dolce (soustava 3 chovných rybníků vybudovaných v  70. letech 20. stol.). U prvního rybníku odbočte vlevo a po asfaltové cestě vás čeká prudké stoupání nad  Dolce. Otevřou se před vámi krásné výhledy na Krkonoše. Střídavým mírným stoupáním a klesáním vyjedete nad Oblanov. U autobusové zastávky U Lípy se vydáte vlevo . Jedete na nejbližší křižovatku  do Oblanova. Odbočíte vlevo a od cíle trasy vás dělí 130 m.
 Farma paní Ufniarzové se nachází ve středu Oblanova.  Chová  krávy, slepice  a včely. Po domluvě prodává produkty svého chovu.  Kontakt: Zdeňka Ufniarzová tel. 731 715 756
Po nákupu  výrobků ze dvora a prohlídky farmy se vydejte zpět na křižovatku. Odbočte vlevo, čeká vás prudké klesání k silnici č. 16. Po této silnici jedete 660 m, odbočíte  vlevo druhou ulicí za kapličkou na levé straně silnice. Směřujete k nádrži na Volanovském rybníku, kde můžete nakrmit kačenky. Pokračujete podél železniční trati na křižovatku Břečštejnské a  J. Roháče z Dubé. Vydáte se touto ulicí do prudkého kopce,  na vršku vás čeká 400 m cílová rovinka k parkovišti u základní školy.